Op 17 januari organiseerde de vrijwilligerscommissie een vrijwilligersavond bij AV FIT. Hieronder lees je een kort verslag met onze actiepunten.
 
 
Het doel van deze avond
 

inzicht geven werkzaamheden vrijwilligers
welke commissies zijn er?
uitleg over jury en -cursus door Judith E.
onderzoeken met elkaar hoe we betrokkenheid van ouders en leden kunnen vergroten 

 
Aanwezig: Floris Gudde, Peter Meyer, Judith Veen, Maartje Dijkgraaf, Linde Lammers (notulist), Jörg Blom, Antoon de Groot, Menno Boerma, Tim de Reuver, Mariska den Hartog (vertrouwenspersoon), Judith van Erkelens, Bart Swennenhuis, Gonneke Smeets, Tineke Doedens. 
Het werd ons (Peter, Linde, Maartje, Floris en Judith) duidelijk dat veel mensen graag iets willen doen, maar dat men niet weet waar, hoe of wat. Kortom communicatie en om hulp vragen is het sleutelwoord.
We voegen de daad bij het woord; hierbij het verslag van onze avond met de oproep om 28 maart vrij te houden in de agenda’s voor de FIT-klusdag. Informatie volgt; in ieder geval kunnen ook de jongste leden mee en wordt er voor de inwendige mens goed gezorgd.
Na een korte voorstelronde en het delen van verwachtingen wordt een korte schets gegeven van de huidige werkzaamheden:

jurycommissie; deze bevat 3 à 4 personen die voor ongeveer 7 wedstrijden per jaar een schema maakt met bezetting van gediplomeerde juryleden(ouders) en helpende ouders. Daarnaast ongeveer 2x per jaar zelf aanwezig bij de wedstrijden als aanspreekpunt, uitdelen startnummers etc.
wedstrijdcommissie; een veelzijdige commissie bestaande uit 3 à 4 personen die het fundament zijn van en voor de wedstrijden. Veelal administratief in het voorwerk en op de wedstrijddagen zelf ‘goud waard’ m.b.t. verwerken van uitslagen etc. Marlene die dit al jaren doet zal binnenkort stoppen; maar wil graag iemand inwerken.
barcommissie; weer in het leven geroepen om rondom de wedstrijden de inwendige mens te voorzien van een hapje en drankje en uiteraard altijd in voor een gezellig praatje.
evenementen commissie; met een hands-on mentaliteit die zo goed past bij de vereniging. Initiatiefnemers voor o.a. de klusdag, organiseren van een nieuwjaarsborrel, een ouder-kind-dag etc.

 
Ideeën en aanvullingen vanuit de aanwezige leden en ouders:

een verantwoordelijke voor de schoonmaak. Idee van Jörg; uitzoeken of leerlingen dit als stageplek kunnen doen.
Mariska heeft informatie gegeven over haar rol als vertrouwenspersoon (wettelijk verplicht) bij AV FIT.
Door jurycursus te volgen krijg je als ouders inzicht in het sporten en het bied je tevens de kans om kinderen op onderdelen bij te staan. Judith E. vertelt dat de studiebelasting enorm meevalt en dat het vooral erg leuk is om te doen. Met 4 avonden van 2 uur en daarnaast nog zo’n 8 uur aan opdrachten heb je de buit binnen. AV FIT gaat dit voorjaar weer een cursus verzorgen. Informatie hierover volgt. Bij interesse kan je vast mailen naar floris.gudde@gmail.com
Aanwezigen geven als tip dat informatie naar ouders concreter en soms wat meer sturend kan en mág zijn. Ideeën die zijn besproken: frequente nieuwsbrief naar ouders, nieuwbrieven óók naar MILA en bosloopgroep, FIT-kalender 2x per jaar versturen, nieuwe leden een informatieboekje, alle leden en/of ouders schrijven zich in om minimaal 1x per jaar iets vrijwilligs te doen voor de vereniging (vrienden van …), een digitale inschrijflijst met de komende activiteiten op een rij, per trainingsgroep 2 ouders aanspreekpunt in het leven roepen, een goed verlicht communicatiebord.

 
Acties:
Op de avond zijn er al vele knopen doorgehakt; zo gaven al 3 ouders zich op voor de eerstvolgende jurycursus. Linde gaat vooraf een avond ‘jury voor dummies’ organiseren. Hierbij kun je denken aan het meten bij verspringen of kogelstoten, spelregels van alle onderdelen en dat alles heel laagdrempelig.
Gonneke, aanwezig als bestuurslid, pakt het verder optimaliseren van schoonmaak en vertrouwenspersoon op.
Vrijwel alle aanwezigen gaven aan betrokken te willen zijn bij de vereniging wat een hele positieve flow gaf en erg leuk is om op terug te kijken. Wij gaan aan de slag met alle aangedragen opmerkingen, ideeën en tips.
  Lees de online versie door deze link te kopieren en plakken in uw browser: https://www.av-fit.nl/index.php?page=_newsbrief:2:

facebook Atletiekvereniging FIT

Atletiekvereniging FIT

Verslag vrijwilligersavond

 
 

Beste ,

Op 17 januari organiseerde de vrijwilligerscommissie een vrijwilligersavond bij AV FIT. Hieronder lees je een kort verslag met onze actiepunten.

 

 

Het doel van deze avond

 

  • inzicht geven werkzaamheden vrijwilligers
  • welke commissies zijn er?
  • uitleg over jury en -cursus door Judith E.
  • onderzoeken met elkaar hoe we betrokkenheid van ouders en leden kunnen vergroten 

 

Aanwezig: Floris Gudde, Peter Meyer, Judith Veen, Maartje Dijkgraaf, Linde Lammers (notulist), Jörg Blom, Antoon de Groot, Menno Boerma, Tim de Reuver, Mariska den Hartog (vertrouwenspersoon), Judith van Erkelens, Bart Swennenhuis, Gonneke Smeets, Tineke Doedens. 

Het werd ons (Peter, Linde, Maartje, Floris en Judith) duidelijk dat veel mensen graag iets willen doen, maar dat men niet weet waar, hoe of wat. Kortom communicatie en om hulp vragen is het sleutelwoord.

We voegen de daad bij het woord; hierbij het verslag van onze avond met de oproep om 28 maart vrij te houden in de agenda’s voor de FIT-klusdag. Informatie volgt; in ieder geval kunnen ook de jongste leden mee en wordt er voor de inwendige mens goed gezorgd.

Na een korte voorstelronde en het delen van verwachtingen wordt een korte schets gegeven van de huidige werkzaamheden:

  • jurycommissie; deze bevat 3 à 4 personen die voor ongeveer 7 wedstrijden per jaar een schema maakt met bezetting van gediplomeerde juryleden(ouders) en helpende ouders. Daarnaast ongeveer 2x per jaar zelf aanwezig bij de wedstrijden als aanspreekpunt, uitdelen startnummers etc.
  • wedstrijdcommissie; een veelzijdige commissie bestaande uit 3 à 4 personen die het fundament zijn van en voor de wedstrijden. Veelal administratief in het voorwerk en op de wedstrijddagen zelf ‘goud waard’ m.b.t. verwerken van uitslagen etc. Marlene die dit al jaren doet zal binnenkort stoppen; maar wil graag iemand inwerken.
  • barcommissie; weer in het leven geroepen om rondom de wedstrijden de inwendige mens te voorzien van een hapje en drankje en uiteraard altijd in voor een gezellig praatje.
  • evenementen commissie; met een hands-on mentaliteit die zo goed past bij de vereniging. Initiatiefnemers voor o.a. de klusdag, organiseren van een nieuwjaarsborrel, een ouder-kind-dag etc.

 

Ideeën en aanvullingen vanuit de aanwezige leden en ouders:

  • een verantwoordelijke voor de schoonmaak. Idee van Jörg; uitzoeken of leerlingen dit als stageplek kunnen doen.
  • Mariska heeft informatie gegeven over haar rol als vertrouwenspersoon (wettelijk verplicht) bij AV FIT.
  • Door jurycursus te volgen krijg je als ouders inzicht in het sporten en het bied je tevens de kans om kinderen op onderdelen bij te staan. Judith E. vertelt dat de studiebelasting enorm meevalt en dat het vooral erg leuk is om te doen. Met 4 avonden van 2 uur en daarnaast nog zo’n 8 uur aan opdrachten heb je de buit binnen. AV FIT gaat dit voorjaar weer een cursus verzorgen. Informatie hierover volgt. Bij interesse kan je vast mailen naar floris.gudde@gmail.com
  • Aanwezigen geven als tip dat informatie naar ouders concreter en soms wat meer sturend kan en mág zijn. Ideeën die zijn besproken: frequente nieuwsbrief naar ouders, nieuwbrieven óók naar MILA en bosloopgroep, FIT-kalender 2x per jaar versturen, nieuwe leden een informatieboekje, alle leden en/of ouders schrijven zich in om minimaal 1x per jaar iets vrijwilligs te doen voor de vereniging (vrienden van …), een digitale inschrijflijst met de komende activiteiten op een rij, per trainingsgroep 2 ouders aanspreekpunt in het leven roepen, een goed verlicht communicatiebord.

 

Acties:

Op de avond zijn er al vele knopen doorgehakt; zo gaven al 3 ouders zich op voor de eerstvolgende jurycursus. Linde gaat vooraf een avond ‘jury voor dummies’ organiseren. Hierbij kun je denken aan het meten bij verspringen of kogelstoten, spelregels van alle onderdelen en dat alles heel laagdrempelig.

Gonneke, aanwezig als bestuurslid, pakt het verder optimaliseren van schoonmaak en vertrouwenspersoon op.

Vrijwel alle aanwezigen gaven aan betrokken te willen zijn bij de vereniging wat een hele positieve flow gaf en erg leuk is om op terug te kijken. Wij gaan aan de slag met alle aangedragen opmerkingen, ideeën en tips.

 

 
 
   
   
 

© Copyright 2024 Atletiekvereniging FIT | Powered by AllUnited